FőoldalSajtóközlemények Pick: Minőségi küldetés
rotator_01 rotator_02

Sajtóközlemények

2010.12.14.

Pick: Minőségi küldetés

Nehéz év volt 2010 a hazai húsipar számára, csökkent az országban a sertésállomány, visszaesett a fogyasztás, stagnáltak a kereskedelmi felvásárló árak és nőtt a feketegazdaság aránya. A Pick Szeged Zrt. mégis pozitív eredménnyel zárta ezt az évet, mert ki tudta használni az exportlehetőségeit, míg belföldön nőtt a Pick márkanév alatt forgalmazott hústermékek értékesítése.

A hazai sertésállomány csökkenése ellenére – Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója szerint – az idén nem romlott a feldolgozói iparág teljesítménye. Noha a belpiaci kereslet némileg csökkent – egyes termékkategóriákban a visszaesés elérte az 5-10%-ot – a húsexport növekedése valószínűleg kompenzálta ezt. Összességében Magyarország 2010-ben várhatóan nettó élőállat importőr és nettó hús illetve hústermék exportőr lesz. Kovács László elmondása szerint a Pick továbbra is elsősorban hazai minőségi alapanyagot használ, amit a Bonafarm Csoport három állattenyésztéssel foglalkozó vállalata, a Bóly Zrt, a Dalmand Zrt. és a Fiorács Kft. biztosít számára. Ezeknél a vállalatoknál a hazai tendenciával ellentétes folyamat zajlott: a sertésállomány 15%-kal nőtt tavalyhoz képest, köszönhetően a cégcsoportnál befejeződő fejlesztéseknek.

Kiút: export növelése, minőség minden áron, fejlesztések

A Pick adatai szerint 2010-ben némileg csökkent a hústermékek, így a feldolgozott szárazáru fogyasztás Magyarországon – főleg a prémium szegmensben – noha az élőállat árának mozgását követve némileg a fogyasztói árak is csökkentek. A kitörési lehetőségek tehát a vállalat szerint inkább az exportban keresendők: A Pick Szeged Zrt. idén közel 8000 tonna feldolgozott húsárut exportált külföldre, ami 1000 tonnával több mint a tavalyi mennyiség. A vállalat 2010-ben megkezdte az exportot Szingapúrba, míg Japánban megduplázta az értékesített mennyiséget, és Hong Kong-ban is képviseletet nyitott. A vállalat vezetése arra is büszke, hogy a hagyományosnak tekinthető európai piacaikon is sikerült forgalomnövekedést elérniük (Németország, Svédország, Ausztria), de az angliai és oroszországi export is erősödött. Elsősorban az exportnak köszönhető, hogy a vállalat pozitív eredménnyel zárta ezt az évet.

Ugyanakkor a belső fogyasztásban is hisz a vállalat vezetése. Véleményük szerint vissza fog térni az az idő, amikor a minőség az elmúlt években tapasztaltakhoz képest újra felértékelődik. Ezért – bár a piaci folyamatok nem épp ebbe az irányba hatottak – a Pick nem szállt be abba az öngyilkos és minőségromboló árversenybe, ami sajnos egyes termékkörben szinte általánossá vált. “Mi továbbra is törekszünk arra, hogy a mi termékeink valóban azok legyenek, mint ami a címkéjükön megnevezésként
szerepel. És arra, hogy kategóriájukban a legkiválóbb minőségűek közé tartozzanak.” – emelte ki a Pick üzletpolitikájának leglényegesebb elemét a vállalatvezető.

Az idei fejlesztések fókuszába is több, a minőséget és az élelmiszerbiztonságot erősítő projekt került. Új mikrobiológiai labort állított üzembe a vállalat, melynek kialakításával érdemben javíthatta a termékei mikrobiológiai biztonságát. Ezzel a Bonafarm csoportban kialakított, földtől az asztalig ható minőségellenőrzési rendszer tovább erősödött. Új elem a rendszerben a pécsi egységben a csomagolt húsok ellenőrzéséhez használható detektor üzembe helyezése. Ezen felül számos csomagoló és szeletelő gépsort is lecserélt a vállalat, és az élelmiszerbiztonság érdekében tovább szigorították a dolgozókkal szembeni higiéniás előírásokat is.

Új termékek és új márka: sikeres a Herz

A termékfejlesztések során is nagyobb figyelmet fordított a cég az ízhatás javítására: több termékben csökkentették az adalékanyagok számát illetve mennyiségét a hagyományos ízek megtartása érdekében (Például a Pick Májpástétom kacsamájjal és Pick Májpástétom libamájjal termékek szója – és glutén mentesek.) Azon exporttermékek esetén, amelyeket egzotikus távol-keleti piacokra szán a vállalat, az ottani igényekhez igazították az összetevőket és az ízhatást.

A 2010-es év egyik meghatározó eseménye a magyar hústermék piacon mégis a Herz termékek ismételt megjelenése a polcokon. A nagy tradíciókkal bíró márka magyar kézben maradhatott és magyar cég gyártja továbbra is a némileg megújított, ám az évszázados hagyományoknak megfelelő módon kiváló minőségű Herz termékeket, amelyek között a hagyományos magyaros jellegű termékek éppúgy megtalálhatók, mint a mediterrán ízesítésű újdonságok. A gyártósorok áttelepítésére, a termék- és csomagolásfejlesztésre, valamint marketing tevékenységre közel 100 millió forintos összeget fordított az elmúlt évben a Csoport. A Herz termékek sikeres bevezetését jól jelzi, hogy azok ma majdnem minden kiskereskedelmi lánc üzleteinek polcain megtalálhatóak.

A Pick Szeged Zrt. termékei 2010-ben is sok elismerést kaptak:

Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet kapott a vállalat 10 terméke, miután ezek alapanyagai, összetevői, gyártási folyamataik, nem egyszerűen elérik a hatályos élelmiszer-szabályozási kritériumokat, hanem meg is haladják azokat.
Az idén hetedik alkalommal kapta meg a cég valamelyik terméke a Magyar Termék Nagydíjat és figyelemre méltó az, hogy amikor a Pick Szeged Zrt. jelölte termékét a díjra, akkor az el is nyerte azt.
A Superbrands elismerést a zsűri a 2004-es magyarországi bevezetés óta eddig minden évben odaítélte a PICK-nek, egyedüliként a magyar élelmiszeripari cégek közül. A Superbrands mintájára a hazai zsűri a magyar termékeket előtérbe helyezve létrehozta a MagyarBrands díjat, melyet a legjobb hazai márkáknak ítéltek oda. 2010 legjobb fogyasztói márkája a Pick lett.

Elképzelések 2011-re: 

A Pick Szeged Zrt. csakúgy mint 2010-ben, a következő évben is a magyar húságazat meghatározó szereplője lesz. A megbízható, kiváló minőségű, elsősorban hazai alapanyagokból készült termékeivel stabilizálni akarja hazai piaci részesedését és érdemben erősíteni az exportját, melynek arányát az értékesítésben 30%-ra tervezi növelni a vállalat. Ez utóbbi cél elérést alapozta meg az a piacépítő munka, amelyet a cég az idén folytatott, különösen Oroszországban és a távol-keleti régióban. Mindezek eredményeként a Pick Szeged Zrt. jövőre 4 milliárd forinttal, 62 milliárd forintra kívánja növelni árbevételét és fenn kívánja tartani az eredményes gazdálkodását.

A Pick 2011-ben is felvállal egyfajta küldetést és továbbra sem köt kompromisszumot a termékek minőségével kapcsolatban. A cég biztosítja, hogy a termékei mindig a kiváló minőséget képviselik, így a vállalat által gyártott hústermékek valódi élményt adnak az étkezéseknek. A minőség és az élelmiszerbiztonság szavatolására a vállalat 2011-ben közel 1 milliárd forintos beruházást tervez.

További információk:

Éder Tamás
Vállalati kapcsolatok és PR-igazgató
Bonafarm Csoport
tamas.eder@bonafarm.hu

További sajtóközlemények

2016.08.02.

A Pick Szeged Zrt. közleménye a lezárult GVH vizsgálatról

A Pick Szeged Zrt. a vizsgálat folyamán végig együttműködött a GVH-val [...] Tovább

2015.07.10.

Sajtóközlemény

Lezárult a „Komplex technológiai fejlesztés a Sole-Mizo Zrt. szegedi telephelyén” A [...] Tovább

2015.01.30.

Sikeres képzések a Sole-Mizo Zrt.-nél

A Sole-Mizo Zrt., a Bonafarm Csoport tagvállalata, 2014 második felében számos, [...] Tovább

2015.01.28.

Sikeres munkahelyi fejlesztési programok a Bonafarm Zrt.-nél

A Bonafarm Zrt. az elmúlt néhány hónapban számos, a munkavállalók igényein [...] Tovább

2011.10.13.

A Dalmand Zrt. közel 600 hektárral növelte az öntözhető sz

A mind szélsőségesebbé váló időjárási változások, azon belül is különösen a [...] Tovább

2010.06.28.

Egyesült erővel száguld a Forma1-ben is a közös sikerek fe

Innovatív együttműködés a Pick és a Vodafone között a Forma-1 világában. [...] Tovább